Începând cu data de 8 martie, se vor începe lucrările de montare a unor noi sisteme de semnalizare și avertizare pentru vehiculele care circulă prin Pasajul Unirii.
Primul pas va fi reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir, prin construirea unui scuar de aproximativ un metru, care va separa fluxurile de trafic și va susține fundațiile noilor porți de semnalizare.
Aceste lucrări vor restricționa traficul auto la intrarea și în interiorul pasajului, pe o bandă de circulație, în ambele sensuri de mers.
Sistemele de semnalizare și avertizare au fost proiectate de către specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră, având avizul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.
Acestea constau în noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și panouri informative de tip LED, precum și noi porți de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol.
La intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit.
Aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit, care vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit.
După aceste două porți, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.
Aceasta va avea panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care vor afișa limita de înălțime și vor opri orice vehicul cu o înălțime mai mare de 3,5 metri.