Black Friday: cum se pregătește FAN Courier pentru cea mai aglomerată zi a anului – Interviu

Mihai Jeliu
Mihai Jeliu - Tech Reviewer
8 Min Citire

Black Friday este o zi importantă pentru toată lumea, atât pentru clienți, care pot achiziționa produse la prețuri reduse, cât și pentru firme, care pot înregistra vânzări record.

Pentru FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, Black Friday este o zi de foc, în care volumul de colete livrate este de 25% mai mare decât în mod obișnuit.

Iar, după cum bine știm, eMAG este unul dintre cei mai importanți clienți ai lor, datorită fluxului mare de colete expediate de către FAN Courier în această perioadă.

Haideți totusi să vedem și din perspectiva celei mai mari companii de curierat din țară, și nu doar din partea clientului final, ce reprezintă această zi pentru FAN Courier, cum face față volumului atât de mare, ce îmbunătățiri au adus pentru a eficientiza expedierea coletelor și ce presupune mai exact aceste investiții.

Așadar, am purtat o discuție cu Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier, pentru a înțelege care sunt schimbările și inovațiile pe care le-au adus în pregătirile pentru Black Friday față de anul trecut.

Cum v-ați pregătit pentru Black Friday-ul din 2023 față de 2022?

În primul rând, ne completăm echipele și ne asigurăm că avem suficient personal suplimentar pentru a susține un volum de activitate care crește, în medie, cu peste 25% în această perioadă.

Majorăm capacitatea de depozitare peste tot în țară, suplimentăm numărul de autovehicule și de șoferi, pentru transportul rapid al coletelor în toate colțurile țării. Totodată, benzile de sortare extinse și tehnologizate complet sunt de un real ajutor în aceste perioade aglomerate.

Una dintre cele mai importante soluții de eficientizare a livrărilor, atât pentru noi, cât și pentru clienții nostri, este rețeaua noastră de puncte de predare și ridicare a expedițiilor – lockerele FANbox, centrele Collect Point și sediile FAN Courier. Împreună, formează o rețea de peste 2000 de puncte la nivel național și este în continuă extindere, oferind livrări rapide, cu program de lucru extins și emisii mai mici. Clienții pot alege aceste opțiuni de livrare din site-urile partenere sau pot opta să își redirecționeze livrările, direct din SMS!

Un pilon important rămâne zona de tehnologie – continuăm să investim în soluții care, pe de o parte, să asigure o productivitate internă sporită, pe de altă parte, să ofere clienților noștri o experiență cât mai bună cu serviciile noastre.

Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier

Câte colete vor fi procesate pe oră o dată ce începe descărcarea mărfii preluate?

FAN Courier face constant investiții în tehnologizarea și automatizarea proceselor de sortare și procesare a expedițiilor, astfel încât timpul scurs între momentul în care acestea intră în posesia noastră și până la expediția către clientul final să fie cât mai scurt și toți partenerii noștri – atât retailerii cu care colaborăm, cât și clienții lor -, să aibă o experiență plăcută alături de noi.

Facem precizarea că nu există o separare între coletele furnizate de fiecare retailer, așadar nu vorbim de un tratament diferențiat.

Procesarea coletelor ține de depozit și nu de retailer. La depozitul din Ștefănești, de exemplu, avem o capacitate de sortare de circa 39.000 de colete pe oră, iar la Cluj, de 7.500 colete pe oră, dar și celelalte HUB-uri din țară sunt dotate cu tehnologii care permit procesarea cât mai rapidă a coletelor, acesta fiind unul dintre obiectivele noastre de investiții din acest an.

Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier

Cum ați evoluat în materie de flotă, comparativ cu anul 2022?

Pe parcursul anului 2023, am achiziționat un număr total de 50 de camioane și 166 de van-uri, unele pentru înlocuirea celor ajunse deja la maturitate, altele, suplimentar, pentru susținerea activității din perioada de boom de la finalul anului.

Recent, la începutul lunii octombrie, în flota FAN Courier au intrat 21 de camioane DAF de nouă generație, distribuite de TH Trucks, care se adaugă primelor două DAF Trucks achiziționate la începutul anului.

Acestea vor completa flota de peste 300 de camioane pe care FAN Courier le folosește pentru transportul pe distanțe lungi și vor acoperi nevoile crescute de transport în perioada cea mai aglomerată a anului, care debutează cu Black Friday și continuă cu sărbătorile de iarnă.

Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier

Cum vedeți procesul de înnoire a parcului auto (în principal TIR-urile), cu celelalte branduri auto față de a avea doar un singur model, respectiv MAN? S-a complicat gestionarea și servisarea lor odată cu varietatea mai mare de modele?

Varietatea mai mare de modele existentă pe piață este benefică și necesară, pentru că ne dă posibilitatea de a face alegerea cea mai bună, în conformitate cu activitatea pe care o desfășurăm.

FAN Courier face constant achiziții de autovehicule, ținta noastră în cazul autocamioanelor fiind aceea de a nu depăși 10 ani de rulare.

Înainte de a face noi achiziții, ne-am propus să testăm mai multe mărci de camioane pentru a vedea care este standardul de calitate și pentru a alege cea mai bună ofertă pentru modul nostru de operare.

După cum aminteam anterior, în acest an am achiziționat camioane de la TH Trucks, distribuitor DAF Trucks în România, care, pe lângă oferta comercială, a venit și cu un pachet complet de servicii multi support after-sales, în condițiile în care fiecare camion din parcul FAN Courier are un rulaj de aproape 125.000 km anual.

Astfel, service-ul DAF Multi Support va asigura sănătatea și buna funcționare a camioanelor pentru o perioadă lungă de timp, în conformitate cu specificațiile și recomandările producătorului.

Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier

Numărul de manipulanți este mai mare față de perioada din 2022, dar cu cât?

Numărul angajaților FAN Courier crește constant, odată cu dezvoltarea business-ului și creșterea volumelor operate, media anuală de angajare fiind de 6-8%, în funcție de necesități.

Facem recrutări atât la nivel de white-collar, cât și blue-collar, dar cea mai mare nevoie de forță de muncă o avem pe zona de curieri, manipulați și Customer Support.

Deficitul de forță de muncă din piață este în continuare o mare provocare pentru noi și încercăm, prin toate mijloacele, să aducem oameni buni în companie, dar și să îi păstrăm pe cei pe care îi avem.

Adriana Manu, Marketing & PR Manager FAN Courier

Acestea sunt doar câteva aspecte pe care FAN Courier le-a adus pentru a eficientiza procesul de colectare/livrare a coletelor, atât de la clientul eMAG, cât și de la ceilalți retaileri.

Așadar, voi cum v-ați pregătit de Black Friday, aveți listele de cumpărături făcute?

Distribuie acest articol
Tech Reviewer
Urmăriți:
Pasionat de gadget-uri, tehnologii noi și jocuri pe mobil. Cu o experiență de peste 9 ani în domeniul tehnologiei, ofer informații precise și corecte pentru pasionații de inovație digitală.
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *