eMAG: Creștere explozivă prin investiții strategice și inovație
La conferința de presă susținută de eMAG, unde au fost prezenți Tudor Manea, CEO Group eMAG, împreună cu Irina Pencea, General Manager eMAG România și Senior VP Ungaria și Bulgaria, ne-au fost prezentate bilanțul ultimilor trei ani, rezultatele obținute după aceste investiții, precum și planurile pentru viitor.

Din cele spuse, pare că Grupul eMAG (eMAG, Sameday, HeyBlu, Fashion Days, Tazz, Freshful și Flip) a demonstrat că investițiile strategice și inovația tehnologică sunt cheia succesului în acest business.
După finalizarea planului de investiții pe trei ani, Grupul eMAG și-a triplat numărul de comenzi la nivel regional și a înregistrat creșteri semnificative în cifra de afaceri.


Tudor Manea, CEO Group eMAG, a prezentat și bilanțul pe anul 2023, unde doar eMAG România a raportat o cifră de afaceri de 5,979 miliarde de lei, având o creștere de 11% față de anul 2022.
De asemenea, Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria, a avut o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, având o creștere de 8,3% față de anul precedent.


În ultimii trei ani, eMAG a investit 3,2 miliarde de lei în dezvoltarea infrastructurii de ecommerce și în extinderea gamei de produse și servicii, permițând astfel să-și consolideze prezența în Europa de Sud-Est, inclusiv în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia.

Aceste investiții în valoare de 3,2 miliarde de lei sunt repartizate astfel:
- Infrastructură/logistică ecommerce: 990 milioane lei
- Dezvoltare internațională: 785 milioane lei
- Tehnologie, roboți, AI: 447 milioane lei
- Marketplace: 251 milioane lei
- Alte companii: 740 milioane lei
Respectivele investiții au adus o creștere importantă în 2024 comparativ cu anul 2020, respectiv:
Anul 2020 | Anul 2024 | |
---|---|---|
Sameday | Romania – 36 lockere | Romania, Bulgaria, Ungaria – 5700 lokere |
Tazz | 1000 parteneri in 19 orase | 10000 parteneri in 37 orase |
Fashion Days | 342000 articole fashion | 519000 articole fashion |
Freshful | 0 | 175000 clienti |
Flip | 0 | Romania, Bulgaria, ungaria, Grecia |
HeyBlu | 0 | Licenta IFN, planuri ambitioase |
După patru ani de la lansarea serviciului Genius, care aduce prețuri mai accesibile, oferte exclusive și transport gratuit, acesta a fost implementat și în Bulgaria, unde după doar două luni de la lansare a atras peste 100.000 de conturi, și în Ungaria, unde în mai puțin de o lună a atras aproape 50.000 de conturi.


O analiză detaliată realizată de eMAG România a relevat că clienții cumpără din categorii tot mai diverse, de la suplimente alimentare, produse dermato-cosmetice, fashion sau băuturi, ajungând la mai mult de șapte categorii principale, crescând rata de cumpărare de la 11% la 20%.


eMAG a lansat recent servicii în întreaga regiune, cum ar fi Genius, Super Preț și Easy Buyback.
Noul serviciu Super Preț indică clienților că pot să identifice prețuri bune pentru cele peste 500.000 de produse, reprezentând 34% din vânzările din România. Acest sistem a fost implementat recent și în Ungaria și Bulgaria.
Serviciul Easy Buyback, dezvoltat împreună cu Flip, facilitează achiziționarea de telefoane noi în schimbul dispozitivelor vechi.
Acum, cu un plan de investiții de aproximativ 900 de milioane de lei pentru anul următor, eMAG intenționează să continue extinderea companiilor din Grup și diversificarea serviciilor de plată flexibilă.

Iată care sunt următoarele investiții importante pentru eMAG în perioada 2024-2025:
- Achiziții și extinderea companiilor din grup în România, Bulgaria și Ungaria: 320 milioane lei
- Logistică de ecommerce (depozite, puncte de livrare de proximitate): 309 milioane lei
- AI și tehnologie pentru personalizare și creșterea productivității: 161 milioane lei
- Diversificarea produselor de plată flexibilă și credit: 86 milioane lei
- Extinderea gamelor de produse pentru mai multe companii din grup: 22 milioane lei

Până la sfârșitul anului 2024, eMAG, împreună cu Sameday, își propun să dispună de 8.500 de puncte de livrare în România, Ungaria și Bulgaria.

Totodată, eMAG investește, de asemenea, în soluții financiare flexibile prin MyWallet. Cele mai importante categorii pe care clienții le comandă prin MyWallet sunt:
- Încălțăminte: 23%
- Îmbrăcăminte bărbați: 16%
- Îmbrăcăminte femei: 16%
- Fashion copii: 14%
- Sport: 13%
- Anvelope și jante: 9%
- Televizoare: 8%
- Console gaming: 8%
- Băuturi: 8%


În România, peste 2 milioane de clienți folosesc metode de plată în rate prin intermediul serviciului HeyBlu, iar din aprilie 2024, serviciul de finanțare în 12 rate este disponibil pentru cumpărături de până la 10.000 de lei pentru aproape orice categorie de produse de pe platforma eMAG.
Numărul sellerilor activi pe eMAG Marketplace s-a dublat în ultimii trei ani, ajungând la 56.000.

De asemenea, peste 12.000 de antreprenori români exportă în regiune prin eMAG Marketplace, iar volumul ofertelor disponibile a crescut la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.