BMW a dezvăluit cea de-a opta generație a Seria 5, aducând o serie de inovații și îmbunătățiri.
Una dintre cele mai notabile schimbări este introducerea versiunilor electrice în gama sa de mașini de clasă mare. Această mișcare reflectă angajamentul BMW de a adopta tehnologia electrică în modelele sale de top.
Odată cu noua generație, Seria 5 a crescut în dimensiuni, oferind o prezență mai impunătoare pe șosele. Lungimea a crescut cu 97 mm, ajungând la 5.060 mm, lățimea a crescut cu 32 mm, ajungând la 1.900 mm, iar înălțimea a crescut, de asemenea, cu 32 mm, atingând 1.515 mm. Ampatamentul a fost extins cu 20 mm, măsurând acum 2.995 mm. Aceste schimbări aduc un aspect mai robust și o cabină mai spațioasă pentru pasageri.
Design exterior
Designul frontal al noului Seria 5 impresionează cu o grilă modificată, care poate fi comandată într-o variantă iluminată, numită BMW Iconic Glow.
Farurile au fost, de asemenea, restilizate, iar un spoiler nou completează aspectul sportiv al mașinii. Pe laterale, pragurile de culoare neagră și inscripția „5” de pe montantul C subliniază eleganța și stilul caracteristice BMW.
Design interior
În ceea ce privește interiorul, noul Seria 5 vine echipat cu un sistem inovator numit BMW Curved Display. Acesta combină un instrumentar de bord de 12,3 inch cu un ecran central de 14,9 inch, unite sub forma unui element curbat, oferind o experiență de utilizare modernă și intuitivă.
Tehnologii și Confort
Sistemul de infotainment beneficiază de noul sistem de operare BMW 8.5, care introduce o funcție numită QuickSelect.
Aceasta permite utilizatorilor să acceseze rapid anumite funcții, fără a fi nevoie să navigheze prin submeniuri.
De asemenea, clienții vor avea acces la jocuri video, însă acestea vor fi disponibile doar atunci când mașina este oprită, de exemplu, în timpul încărcării bateriei.
În ceea ce privește confortul, sedanul Seria 5 vine echipat standard cu scaune sport, iar opțional pot fi alese scaunele Comfort Seats în diverse variante.
Într-o premieră, fețele portierelor, planșa de bord, scaunele și volanul vor fi îmbrăcate în materiale care nu conțin produse de origine animală. Opțiuni suplimentare de tapițerie includ materialul Veganza, cu proprietăți similare pielii, sau Merino.
Motorizări
Gama de motorizări disponibile la lansare în Europa cuprinde o varietate de opțiuni:
- 520i Sedan: 2,0 litri benzină mild-hybrid la 48V, 208 CP și 330 Nm;
- 520d Sedan: 2,0 litri diesel mild-hybrid la 48V, 197 CP și 400 Nm (opțional și în versiune cu tracțiune integrală xDrive);
- i5 eDrive40: un motor electric cu 313 CP și 400 Nm (340 CP și 430 Nm cu una dintre funcțiile M Sport Boost sau M Launch Control activate);
- i5 M60 xDrive: două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) cu 517 CP și 795 Nm (601 CP și 820 Nm cu una dintre funcțiile M Sport Boost sau M Launch Control activate).
Autonomie
Cu dorința de a asigura mobilitatea sustenabilă, versiunile electrice ale i5 vor fi dotate cu o baterie avansată de 81,2 kWh, oferind o autonomie impresionantă.
În mod specific, i5 M60 xDrive va avea o autonomie maximă de 516 km, în timp ce i5 eDrive40 va putea parcurge până la 582 km fără a necesita reîncărcare.
Pentru iubitorii motoarelor termice, BMW i5 va fi echipat cu o transmisie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte, ce asigură o schimbare fluidă a treptelor de viteză.
În ceea ce privește versiunile electrice, BMW i5 va fi dotat cu o baterie cu o capacitate netă impresionantă de 81,2 kWh. Această baterie performantă permite o autonomie maximă de 516 km pentru i5 M60 xDrive și uimește cu o autonomie de 582 km pentru i5 eDrive40.
Încărcare
Reîncărcarea bateriei devine și mai ușoară cu BMW i5. Poți utiliza stațiile AC cu 11 kW pentru a obține o încărcare rapidă și eficientă (22 kW opțional), dar și stațiile DC ultra-rapide cu o putere de încărcare de 205 kW.
Pentru piața europeană, BMW pregătește o extindere impresionantă a gamei de motorizări începând din primăvara anului viitor. Nemții promit două variante plug-in hybrid, un diesel cu șase cilindri în linie și o nouă versiune electrică, care vor fi adăugate la gama i5 existentă.
În plus, începând cu primăvara lui 2024, i5 va fi disponibil și într-o variantă break.
Prețuri în România
- 58.964 euro (520i Sedan);
- 61.285 euro (520d Sedan);
- 63.843 euro (520d Sedan xDrive);
- 70.150 de euro (BMW i5 eDrive40);
- 99.603 euro (i5 M60 xDrive).